DRAMATIS KUALA LUMPUR

DRAMATIS KUALA LUMPUR
Perjuangan Belum Selesai

Monday, March 15, 2010

Selepas Festival Teater 2007

Selepas Festival Teater Kuala Lumpur 2007 itu kami tidak lah terlalu mengharapkan kemenangan sebaliknya hanya mementingkan pengalaman. Dramatis Camar Pesona baru sahaja mencipta nama di persada teater,bagi kami cukuplah sekadar dapat memberikan kepuasan kepada penonton yang hadir pada malam persembahan itu sudah memadai.

Memang diakui sedikit sebanyak pengalaman pahit dan manis ketika pembelajaran naskah Kursi karya Marzuki Ali itu sukar kami lupakan. Bak kata Cikgu Rosli "Kursi ni first baby Dramatis,buatlah sebaik mungkin,tunjukkan yang kamu boleh!"

Alhamdulillah semasa Hari Penyampaian Hadiah kami telah difinaliskan dalam kategori Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik oleh pelajar kami yang berbakat dan baru sahaja berusia 14 tahun iaitu Zayrul Iqwan yang memikul watak Orang Ketiga (Askar Gila) walaupun tidak memenanginya.

Ia merupakan pengalam indah bagi Dramatis. Kami tidak boleh melupakannya. Ianya tetap akan segar dalam ingatan kami. Tetapi yang penting,yang lepas biarkan ia berlalu,kami tetap akan meneruskan perjuangan,kerana PERJUANGAN BELUM SELESAI!

No comments:

Post a Comment